دین و دانش

علوم مذهبی و علمی

دین و دانش

علوم مذهبی و علمی

سروش ایمان 2 + غیر فعال شدن آن

پس از نصب سی دی سروش ایمان ۲ و استفاده از آن بعد از مدتی غیر فعال میشود و برای فعال شدن کد ثبت نام میخواهد .برای بدست اوردن کد مراحل زیر را انجام دهید

۱-ابتدا ایکون سروش ایمان را کلیک نمایید تا پنجره ای که کد ثبت نام را میخواهد باز شود.

۲-انگاه شماره سریالی که در پنجره است را یاداشت نمایید.(توجه داشته باشید که هر بار که پنجره را باز و بسته میکنید شماره سریال عوض میشود .!)

۳-بدون اینکه پنجره را ببندید وارد سایت سروش ایمان شوید.http://soroushmehr.com شوید.

۴-در سمت راست این سایت لینک های مختلفی وجود دارد. ابتدا بر روی لینک ثبت نام کلیک نموده و فرم را پر نموده و ثبت نام کنید و سپس بر روی لینک کد فعال سازی کلیک نمایید.پس از کلیک وارد  صفحه ای میشوید در انتهای این صفحه بر روی ادامه کلیک نموده و وارد صفحه بعدی شوید  در این صفحه فرمی وجود دارد آن را با دقت پر نمایید  ( مهم در این فرم در قسمت کد دستگاه شماره سریالی که قبلا یاداشت کرده اید را وارد نمایید . ) پس از آن در انتهای صفحه دکمه ثبت را کلیک کنید آنگاه وارد صفحه بعد خواهید شد که  حروفی را ملاحظه میکنید که در واقع همان کد  ثبت نام است آن را یاداشت نموده و مرورگر اینترنت را بسته واین کد را در پنجره سروش ایمان در قسمت کد ثبت نام وارد نمایید .  ملاحظه خواهید کرد که این نرم افزار فعال میشود.    

 توجه:کد ثبت نام (رمز) که سایت به شما می دهد تنها با همان شماره سریال  جور است بنابراین مورد ۲  از مراحل بالا را دوباره با دقت خوانده و اجرا نمایید. پس واضح است که این کد به درد دوست یا همکلاس شما نمیخورد و او باید خود کدی را با  سریال پنجره سروش ایمان کامپیوتر خود بدست اورد.  والسلام موفق باشید .

من خود به این طریق این نرم افزار را فعال نموده ام.

اگر موفق به فعال کردن این نرم افزار شدید برای سلامتی امام زمان(ع)صلوات 

 

 بفرستید و برای این بنده حقیر دعا کنید

ذکر رجبعلی خیاط برای خلاصی از نگاه به نامحرم

 

«چشمت به نامحرم می افتد، اگر خوشت نیاید که مریضی! پس اگر خوشت آمد فورا چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو: یا خیر حبیب... ؛ یعنی خدایا من تو را می خواهم، اینها چیه، این ها دوست داشتنی نیستند ، هر چه نپاید، دلبستگی نشاید...»


به گزارش بولتن، جناب شیخ رجبعلی خیاط ذکر « یا خَیرَحَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ و آلِه » را بعد از دیدن نامحرم موثر و کارساز می دانستند و بارها این ذکر را به اطرافیان توصیه می کردند تا از وسوسه شیطان در امان باشند، می گفتند:

«چشمت به نامحرم می افتد، اگر خوشت نیاید که مریضی! پس اگر خوشت آمد فورا چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو: یا خیر حبیب... ؛ یعنی خدایا من تو را می خواهم، اینها چیه، این ها دوست داشتنی نیستند ، هر چه نپاید، دلبستگی نشاید...»

داستان هایی از مرحوم آیت الله مجتهدی

مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی می‌گویند: دزدی به خانه روضه‌خوانی رفت و اثاثیه را جمع کرد و گفت: «یا علی»! ناگهان صاحبخانه از خواب بیدار شد و گفت: کجا؟ من عمری با «یا حسین، یا حسین» اینها را جمع کرده‌ام، تو با یک «یا علی» می‌خواهی همه را ببری! 

***

به مناسب ایام نوروز داستان‌هایی از کتاب «آداب‌الطلاب» از آیت‌الله مجتهدی تهرانی نقل می‌کنیم: 

*حاضر جوابی علمای شیعه/ کوری که به جهنم می‌رود

یکی از علمای شیعه برای شرکت در مجلسی به یکی از کشورهای عربی سفر کرد، در آن مجلس آقای «بن باز» مرجع و مفتی اهل تسنن که نابینا بود، حضور داشت، وقتی فهمید عالمی شیعه در مجلس است، شروع به اشکال کرد که شما شیعه‌ها چرا قرآن را تأویل می‌کنید؟ و از مسیر اصلی خود خارج می‌کنید؟

عالم شیعه گفت: ما در قرآن آیه‌ای داریم که نشان می‌دهد شما اهل جهنم هستید.

بن‌باز گفت: چه آیه‌ای؟

آن عالم فرمود: «مَن کانَ فی هَذِهِ أَعْمَی فَهُوَ فی الاَخِرَةِ أَعْمَی وَ أَضلُّ سبِیلاً»، هر کس در دنیا کور باشد، در آخرت هم کور است، شما هم الان کور هستید.

بن‌باز گفت: منظور کوری دل است!

عالم شیعه گفت: الآن خودت قرآن را تأویل کردی، ما هم که قرآن را تأویل می‌کنیم، غیر از این چیزی نمی‌گوییم. 

* راهکار جالب یک پدر برای ترک سیگار فرزند

جوانی گفت: سیگاری شده بودم، در حالی‌که پدرم نمی‌دانست، بنابراین شب‌ها سیگار را زیر تشک می‌گذاشتم و می‌خوابیدم، یک شب که تازه خوابیده بودم، پدرم خمیازه‌ای کشید و پایش را دراز کرد و به تشکی خورد که سیگار را زیر آن پنهان کرده بودم. بلند شد و رفت رو به قبله نشست و گفت: خدایا اگر این سیگار، ابتدای انحراف اوست این بچه را نمی‌خواهم! خلاصه این کلام پدرم، در من اثر کرد و سیگار را ترک کردم. 

*خادم زرنگ و دزدهای غافل

چند شب دزدی به مسجدی آمدند و وسائل را جمع کردند که ببرند، خادم مسجد را کنار دیوار نگه‌داشته بودند و گفته بودند، اگر سر و صدا نکنی با تو کاری نداریم والا تو را می‌کشیم، خادم به آن‌ها گفت: لااقل مرا در این اتاق کنار محراب زندانی کنید و این قفل را به در بزنید که مردم نگویند من با شما هم دست بودم، دزدها هم همین کار را کردند.

وقتی خادم را داخل اتاق کردند و در قفل کردند، خادم بلندگوی مسجد را که در همان اتاق بود روشن کرد و گفت: آی مردم! بیایید، دزد آمده، دزدها خواستند در اتاق را باز کنند و خادم را گوشمالی بدهند، نتوانستند، زیرا کلید اتاق نزد خادم بود و بر اثر تعلل آن‌ها، مردم داخل مسجد ریختند و دزدها را گرفتند. 

* پارتی‌بازی برای فقرا جهت ورود به بهشت

اگر فقیر هستی ناراحت نباش، فقرا زودتر به بهشت می‌روند، چون حساب و کتاب چندانی ندارند. 

*مردی که از مرگ همسرش هراسان بود!

به شخصی گفتند: دوست داری زنت بمیرد؟ گفت: نه، گفتند: چرا! گفت: می‌ترسم از خوشحالی خودم سکته کنم و بمیرم.

توصیه های آیت الله بهجت برای حل مشکلات

 

ضمن این که صدقه می دهید، دو سوره «ناس» و «فلق» را تکرار فرمایید و ذکر شریف «لا حول و لا قوة الّا بالله» را زیاد تکرار کنید. خداوند شما را موفّق بدارد.

به گزارش دیاش به نقل از افکارنیوز، مرحوم سید علی خان مدنی (ره) می گوید: این دعا از امام صادق علیه السّلام است و مجرب نیز می باشد. حضرت می فرماید: برای رفع شدائد و سختی ها و بلاها ۱۰ مرتبه بگوید: «حَسبِیَ الله لا اِلهَ اِلّا هُوَ عَلَیهِ تَوَکَّلتُ وَ هُوَ رَبُّ العَرشِ العَظیمِ.»

پس ۱۰ مرتبه بگوید: «حَسبِیَ اللهُ لِمَن بَغی عَلَیَّ حَسبِیَ اللهُ لِمَن اَرادَنی بِسُوءٍ».۱

ادامه مطلب ...

برنامه مذهبی اندرویدی و اوقات شرعی

اضافه شدن چهار برنامه اندرویدی دیگر به بخش دانلود برنامه موبایل در قسمت برگه ها  

همچنین برای برادران و خواهران که نماز را اول می خوانند اوقات شرعی دقیق برای سال 1392 آماده شد و قابل دانلود و دریافت است از قسمت اوقات شرعی۹۲ در برگه ها

التماس دعا