دین و دانش

علوم مذهبی و علمی

دین و دانش

علوم مذهبی و علمی

احادیثی درباره حضرت زهرا (س)

امام صادق(ع) می فرمایند: فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر
هر کس به شناخت حقیقی فاطمه علیها السلام دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است .

بحارالانوار، ج 43، ص 65

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: من احب فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی ومن ابغضها فهو فی النار
هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است

بحارالانوار، ج 27، ص 116 
 

امام باقر(ع) می فرمایند: ولقد کانت - علیها السلام - مفروضة الطاعة علی جمیع من خلق الله من الجن والانس والطیر والوحش والانبیاء والملائکة
اطاعت از فاطمه علیها السلام بر تمامی آفریدگان خدا از جن و آدمیان و پرندگان و وحوش و پیامبران و فرشتگان واجب است
دلائل الامامة، ص 28 
 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: یا علی انفذ لما امرتک به فاطمة فقد امرتها باشیاء امر بها جبرئیل علیه السلام
ای علی! آنچه را فاطمه علیها السلام بدان امر می کند، انجام ده; زیرا من چیزهایی را به او امر کرده ام که جبرئیل علیه السلام به آنها امر کرده است
بحارالانوار، ج 22، ص 484 
 

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: ان فاطمة خلقت حوریة فی صورة انسیة
بی شک فاطمه علیها السلام حوریه ای است که به صورت انسان آفریده شده است
بحارالانوار، ج 78، ص 112 
 

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: انی سمیت ابنتی فاطمة لان الله عزوجل فطمها وفطم من احبها من النار
من نام دخترم را فاطمه گذاشتم
؛زیرا خدای - عزوجل - فاطمه و هر کس که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور نگه داشته است
عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2، ص 46 

امام کاظم(ع) می فرمایند: لایدخل الفقر بیتا فیه اسم محمد او احمد او علی او الحسن او الحسین او جعفر او طالب او عبدالله او فاطمة من النساء
در خانه ای که نام محمد یا احمد یا علی یا حسن یا حسین یا جعفر یا طالب یا عبدالله و یا از میان زنان، فاطمه باشد، فقر [و تنگدستی] وارد نمی شود
کافی، ج 6، ص 19
 

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:
یا فاطمة! لو ان کل نبی بعثه الله وکل ملک قربه شفعوا فی کل مبغض لک غاصب لک ما اخرجه الله من النار ابدا ای فاطمه! اگر تمام پیامبرانی که خدا برانگیخته و تمام فرشتگانی که مقرب درگاه خود گردانده است، برای هر کینه توزی که حق تو را غصب نموده است، شفاعت کنند، هرگز خدا او را از آتش [دوزخ] خارج نمی سازد .»
بحارالانوار، ج 76، ص 354 
 

امام صادق(ع) می فرمایند: فاطمة کوکب دری بین نساء اهل الدنیا
فاطمه اختری تابناک در میان زنان دنیاست
کافی، ج 1، ص 195

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد