دین و دانش

علوم مذهبی و علمی

دین و دانش

علوم مذهبی و علمی

تاثیر استفاده از مشروبات الکلی بر مغز انسان

استفاده از مشروبات الکلی می تواند سلول های جدید مغز انسان را حتی تا 40 درصد کاهش دهد 

پیش از این بار ها بیان شده بود که استفاده از مشروباتن الکلی به طور مداوم می تواند سلامتی سیستم قلب و عروق , مغز , و کلیه ها را به ارمغان داشته باشد اما تحقیقات اخیر خلاف این قضیه را ثابت می کند. این تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد ارتباط مستقیمی بین استفاده از مشروبات الکلی و کاهش سلول های جدید مغز وجود دارد به طوری که نوشیدن مشروبات الکلی به عنوان یک رفتار پر خطر است که می توان تولید سلول های جدید مغز را حتی تا 40 درصد کاهش دهد.    

در مقاله جدیدی که در وبسایت نشریه نوروساینس منتشر شد و در 8 نوامبر ( ماه آینده ) در این نشریه به چاپ خواهد رسید به بررسی این یافته پرداخته شده است. مگان اندرسون با همکاری تریسی ج. شورز پروفسور II علوم اعصاب در این تحقیقات نشان دادند استفاده زیاد یا حتی متعادل از مشروبات الکلی می تواند به شدت به مغز یک انسان بالغ آسیب بزند.

این دو دانشمند به همراه میریام نوکیا فلوشیپ پست دکتری از دانشگاه Jyvaskyla در بررسی های خود نشان دادند که مصرف مشروبات الکلی و عرق , تاثیر منفی شدیدی بر تولید سلول های جدید مغزی دارد. این محققان در بررسی های خود متوجه شدند تولید سلول های جدید مغزی در هیپوکامپ افرادی که از مشروبات الکلی به میزان زیادی استفاده می کنند تا 40 درصد نیز کاهش می یابد. این موضوع می تواند روی حافظه و یادگیری فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

این کاهش در تولید سلول های جدید در طولانی مدت می تواند به سایر فعالیت های مغزی نیز آسیب بزند چرا که سلول های تازه ساخته شده در هیپوکامپ با سایر سلول های مغزی ارتباط برقرار می کنند تا با حفظ یکپارچگی و سلامت مغز انسان بالغ, به درست کار کردن آن کمک کنند.

مگان اندرسون می گوید: " اگر هیپوکامپ مغز شما به طور مدام تحت اثر الکل قرار بگیرد و این تاثیرات بر روی آن اعمال شود رفته رفته توانایی یادگیری را از دست خواهید داد و این موضوع تا حدی می تواند پیش برود که به کل از یاد گرفتن چیز های جدید حتی یک آدرس ساده هم عاجز باشید. "  

سوره بقره آیه ۲۱۹: 

درباره شراب و قمار ار تو سوال می کنند بگو در آن دو گناه و زیان بزرگی است ولی منافعی برای مردم در بر دارد( فرضا در قمار هزار تومان می گذاری یهو ده هزار برنده می شوی) ولی زیان آهنا از نفعشان بیشتر است( دفعه دوم ده هزار را که می گذاری نه تنها می بازی باید یه چند تومنی هم بگذاری و برای جبران هی بازی می کنی و می بازی)

سوره بقره - آیه 219 : 

یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ قُلْ فیهِما إِثْمٌ کَبیرٌ وَ مَنافِعُ لِلنّاسِ وَ إِثْمُهُما أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما 

درباره شراب و قمار از تو سؤال مى کنند، بگو: «در آن دو گناه و زیان بزرگى است; و منافعى (از نظر مادى) براى مردم در بردارد; ولى زیان آنها از نفعشان بیشتر است.» 

) They question thee about strong drink and games of chance. Say: In both is great sin, and (some) utility for men; but the sin of them is greater than their usefulness

Sie befragen dich über Berauschendes und Glücksspiel. Sprich: "In beiden liegt großes Übel und Nutzen für die Menschen. Doch ihr Übel ist größer als ihr Nutzen

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد