دین و دانش

علوم مذهبی و علمی

دین و دانش

علوم مذهبی و علمی

یک امام پیشوا و معصوم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

تمامی دوازده امام معصومی که به امامت می رسیدند باید دارای  چهار خصوصیت می بودند واین چهار خصوصیت عبارتند از:  

  •  تمامی امامان باید آمدنشان را امام قبلی آگاه سازدتمامی امامان بغیر از امام علی (ع) توسط پدرانشان به امامت رسیدند ولی آن حضرت به وسیله حضرت محمد در غدیر خم به امامت رسیدند. 

 

همانطور که روزی در زندان از آخر های عمر امام کاظم وقت اعلام کردن امامت رضا فرزند ایشان رسیده بود با خواست ایشان زنجیر ها بازشدند زندان بان گفت که: ای امام این در از آهن است نمی توانی خارج شوی ! در حالی که آن امام در یک چشم به هم زدن ناپدید شدند و به مدینه و اعلام امامت فرزندشان رفتند و بعد از چند دقیقه به زندان بازگشتند و خود را زندانی کردند و قفل ها را بستند به خودشان . 

  •  تمامی امامان باید تمام زبان های دنیوی و اخروی و حیوانی را بدانند: 

روزی از روز ها یک ایرانی اهل خراسان نزد امام موسی کاظم در مدینه می رود تا شبه های خود را رفع و حل و فضل کند و قتی به امام رسیدند با عربی و لهجه ای ضایع که ایرانی بودن را نشان می داد سوال هایش را پرسید ولی آن حضرت در پاسخ  با  فارسی حرف زد حتی بگونه ای که آن اسان او را با یک فارسی زبان  اشتباه می گرفتند. 

  •  تمامی امامان باید سوالاتی را که دانشمندان نمی توانند پاسخ دهند را جواب بدهد :  

همانطور که تمامی امامان به بیماری هایی که شفای آن را دانشمندان نتوانسته بودند در زمیبن بیابند با معرفی انجام کارهایی و خوردن میوه هایی آن بیماری ها را درمان داده بودند . 

  • یک امام باید بتواند از آینده خبر بدهد : 

تمامی امامان از آینده خبر هایی داده اند و از جمله افرادی که به امامت خواهند رسید و چگونه به شهادت خواهند رسید  و یا چکسانی خلیفه پادشاه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد